top of page
KKT_Logo_Blue_RGB.JPG
2023-06-09

Sveikinome savo partnerius "TT-Line" ir visą kolektyvą su veiklos Klaipėdos uoste gimtadieniu. 

MicrosoftTeams-image (1).png
2025-09-10
Talmanas - išskirtinė profesija uoste

Talmanas. Skamba egzotiškai, tiesa? Vieni klausia, ar tai jūreivis, kiti - ar kokia nors paslaptinga pareigybė iš viduramžių. O mes galime pasakyti paprastai - tai specialistas, be kurio krovos terminalas sunkiai tvarkytųsi. Apie šią profesiją portalas "Delfi" kalbėjosi su mūsų kolega - talmanu - Tadu Mažeika.

Tadas Mažeika.png

Vyras prisimena, kaip pirmą kartą ėjo pas medikus dėl medicininės pažymos. „Gydytojas paklausė, o kuo dirbsite? Atsakiau, kad talmanu. Jis liko nesupratęs – kas tai yra?“, – prisiminė Tadas.

– Taigi, Klausimas, pirmas Jums kaip iš tos legendinės knygos vaikams „Ką žmonės dirba visą dieną“ – ką dirbate visą dieną arba naktį? Jei turite tokias pamainas. 
– Dirbu pamaininiu grafiku. Tai būna arba diena, arba naktis. Dažniausiai dirbu prie konteinerinių laivų. Mano darbo funkcija yra konteinerių defektacija iškrovimo ir pakrovimo metu – užfiksuoti tą konteinerį, nufotografuoti, užpildyti tam skirtą formą. Taigi, reikia organizuoti visą procesą – iš kur reikia paimti konteinerį ir kur jį padėti į laivą. Mano darbas yra nurodyti krano operatoriui, kur jis turėtų padėti tą konteinerį laive.

Talmano darbas yra lauko sąlygomis. Iš esmės nieko bijoti nereikia – yra suteikiama speciali apranga, žiemą nesušalsi, per lietų nesušlapsi. Tereikia nusiteikimo tokiam darbui, nes jį gali dirbti visi – mūsų talmanų kolektyve yra ir vyrų, ir moterų. 

– Iš kur esate kilęs ir kiek Jums metų?

– Aš esu kilęs iš Šilutės, bet gyvenu Rusnėje. Man yra 35 metai. 

– Kiekvieną dieną važiuojat į darbą Klaipėdoje?

– Ne visai, kadangi dirbu pamaininiu darbo grafiku, t. y. 14-16 pamainų per mėnesį. Pamaina yra 12 valandų su viena valanda pietums. 

– Kiek laiko dirbate šį darbą?

– Dirbti pradėjau 2019 metais. Tąsyk radau skelbimą, paskambinau, taip ir atsiradau čia, Klaipėdos uoste.

– O ką dirbote anksčiau? Kodėl sugalvojote, kad norite dirbti tokį darbą?
– Iki tol 7 metus gyvenome Švedijoje, Stokholme. Tada grįžome į Lietuvą, išsinuomojome butą Klaipėdoje ir reikėjo susirasti darbą. Švedijoje dirbau su inžineriniais kelių projektais, hidroizoliacijos darbais. Tačiau patirties su konteinerių krova neturėjau. Tą patirtį nuo nulio gavau čia, dirbdamas uoste. Iš pradžių dirbau dokininku-mechanizatoriumi. Padirbau pusę metų, pamatė gerąsias mano savybes ir pakvietė dirbti talmanu.

– Kokių savybių reikia talmano specialybei, tokiam darbui? 
– Visų pirma reikia būti pastabiam ir organizuotam, nes turi fiksuoti įvairius pažeidimus, neatitikimus. Aš turiu organizuoti visą jūrinių konteinerių krovą taip, kad viskas būtų tvarkinga.

– Kokius mokslus reikia būti baigus, kad galėtum dirbti talmanu? Ar tokios profesijos mokslų net nėra ir reikia tik tam tikrų žmogiškųjų savybių?

– Ne, niekas neruošia tokių specialistų – talmanų. Dabar yra tik tos specializuotos profesinio ugdymo mokyklos, kurios šiek tiek pradeda ruošti su jūrinėmis specialybėmis dirbančius žmones. Taigi, aš čia viską pradėjau nuo nulio ir nieko bendro su uostu savo gyvenime iki tol neturėjau – tai pavyzdys, kad viską galima išmokti, tik riekia noro turėti. Čia yra ir mokykla, ir darbas viename.

– Kuo šis darbas Jums patinka? 
– Patinka tai, kad čia nuolat yra besikeičianti situacija, nėra jokio nuobodaus pastovumo, todėl yra įdomu. Skirtingi laivai, skirtingi kroviniai. Būna ir kitokių – generalinių krovinių laivų, vėjo jėgainių dalių, elektros generatorių, įvairių nestandartinių gabaritų krovinių. 

– Ar buvo Jūsų karjeros metu tokių nuotykių, kurie savo laiku buvo ne patys linksmiausi, bet dabar prisimenate su šypsena?
– Taip, vienas įvykis buvo nutikęs. Tiesa, tada jis nebuvo toks linksmas. Ir nutiko ne man, o kolegai prieš 3-4 metus. Krovė jis konteinerinį laivą, o laivas yra suskirstytas sekcijomis. Ir pakrovė visiškai ne į tą sekciją apie 40 konteinerių. Tada teko viską iškrauti ir perkrauti. Tuo momentu atrodė, kad tai visiška krizė, nes čia ne „Lego“ detalę ant stalo sudėlioti. Tuo momentu, atrodo, gali galvą nusirauti. Bet dabar, kai pagalvoji, jau gali ir pakikenti.

– O Jums pačiam ar yra koks įvykis nutikęs, kurio geriau būtų nebuvę? 
– Vieną sykį per klaidą ar neapdairumą pakroviau ne tą konteinerį į laivą ir jis išplaukė į kitą uostą. Žinoma, jį vėliau grąžino su visu kroviniu. Tai jau yra pamokos, kurios nutinka per neatidumą.

 

– Ar norėtumėte dirbti kokį nors kitą darbą Klaipėdos uoste?

– Kodėl gi ne. Įdomu būtų pamėginti kažką kito. Tiesa, talmano darbu nėra kuo skųstis, nes viskas yra gerai. Bet vėliau galėčiau tapti STS ar RTG kranų operatoriumi. Krano operatorius pagal krovos rangą yra aukščiausia kategorija, taigi, yra kur kilti karjeros laiptais. Čia uoste visos durys yra atviros.

Straipsnio nuoroda: https://www.delfi.lt/projektai/jura-lietuvai/medicinine-pazyma-del-darbo-klaipedos-uoste-pasiimti-atejes-vyras-suglumino-gydytojus-nesupratau-kuo-dirbsite-120146329
 

Bendraukime

Rašykite

Prisijunkite prie komandos

aiste@terminalas.lt

+370 614 43 438

Skambinkite

+370 4 635 5311

© 1994 - 2018 UAB KLAIPĖDOS KONTEINERIŲ TERMINALAS

© 2018 KLAIPĖDOS TERMINALO GRUPĖ Visos teisės saugomos 

Minijos g. 180, LT-93269 Klaipėda

DĖMESIO! Terminalas nuo spalio 31 d. 18 val. iki lapkričio 1 d. 20 val nedirbs.

bottom of page