top of page
2022-11-18

Mūsų darbe - nuolatinė dinamika

Pokalbis su Vidu Poškumi, krovos darbų organizatoriumi. 

IMG_0339.jpg

Šiandien vieningai sutariama, kad viena didžiausių jūrinio sektoriaus problemų – kompetentingų šios srities specialistų trūkumas. Ieškant būdų, kaip verslui patenkinti nuolat besikeičiantį darbuotojų poreikį, siekiama per įvairias programas potencialius jaunuolius sudominti išskirtinėmis specialybėmis ir rinktis techninius apmokymus. Viena iš profesijų, kurios aktualios Klaipėdos uoste veikiančiai bendrovei Klaipėdos konteinerių terminalas, UAB yra krovos darbų organizatorius. Ši profesija išskirtinė, nes egzistuoja tik uoste veikiančiose kompanijose. Kalbiname jau beveik 9 – ius metus KKT dirbantį,  savo srities profesionalą, atvirą ir nuoširdų žemaitį, kilusį iš Akmenės – Vidą Poškų.

  • Pasidalinkite, koks buvo Jūsų atėjimo į KKT organizaciją kelias?

  • Kaip ir nemaža lietuvių dalis, prieš KKT buvau išvykęs dirbti į užsienį. Tiksliau į Norvegiją, kur beveik metus dirbau statybų sektoriuje. Grįžęs supratau, kad nebenoriu tęsti darbų užsienyje, noriu likti Lietuvoje, todėl pradėjau aktyvias darbo paieškas. Patekau į langų ir vartų pasaulį, kur dirbau tiek montuotoju, tiek vadybininku. Praėjus penkmečiui nusprendžiau, kad laikas keisti darbo profilį. Tuomet ir išvydau KKT darbo skelbimą. Atrankos pokalbis praėjo sklandžiai ir nuo tų dienų, esu KKT komandos dalimi. Svarbiausia, keisti nieko nenoriu, nes man patinka ten kur esu ir tai, ką darau profesinėje srityje.

 

  • Kaip per 9 metus susiklostė Jūsų karjeros kelias?

  • Nors baigiau Šiaulių kolegijoje, Aplinkos apsaugos inžinerijos studijas, tačiau niekuomet nežiūrėjau skeptiškai į „žemiškas“ specialybes. Maniau ir manau iki šiol, kad dirbti eiliniu darbuotoju nėra jokios gėdos, o kaip tik privalumas, nes taip gali nuosekliai kopti karjeros laiptais nuo žemiausio iki norimos grandies, jei tik turi noro mokytis. Mano atveju, taip ir buvo. Atėjau, kaip sakoma - „žalias“ ir pradėjau nuo elementarių darbų: krovos ir valymo darbų vykdymo, krovinių „kabinimo“ proceso užtikrinimo, dujų vamzdynų ir vėjo jėgainių iš laivų iškrovimo ir kitų. Taip pradėjau auginti savo profesinį žinių bagažą ir mokiausi dirbti su sunkiąją terminale veikiančia technika: išmokau dirbti su visais terminale esančiais pakrautuvais, su RTG tipo kranais, pradėjau savarankiškai krauti STS kranu konteinerius į laivus, maksimaliai praėjau visų specializacijų mokymus ir kursus bei gavau tai liudijančius sertifikatus. Ir po šio etapo, gavau pasiūlymą užimti krovos darbų organizatoriaus poziciją.

 

  • Kokia krovos darbų organizatoriaus rolė terminalo veikloje?

  • Tai žmogus – orkestro dirigentas, kuris turi prižiūrėti visą terminalo veiklą. Ir ne tik prižiūrėti, bet tinkamai ją organizuoti. Šiai pozicijai priskiriami įvairūs organizavimo darbai terminale, kurie turi būti laiku paskirstyti komandoms: krovinių paruošimas krovai, darbo su įvairia technika organizavimas, laivų krovos darbai, geležinkelio darbas, uosto kranų valdymas ir kita.

 

  • Akivaizdu, kad darbo laukas yra itin platus ir tikėtina, kad tenka susidurti su iššūkiais. Kokie jie?

  • Taip, iššūkių būna ir mano darbe. Tai netikėti ir nenumatyti momentai darbo procesuose. Situacijos, kai atrodo, jog viskam darbe esi tinkamai pasiruošęs, procesai vyksta sklandžiai ir lengvai, tačiau netikėtai atsiranda nesuplanuoti veiksniai, kurie reikalauja staigios reakcijos ir sprendimų. 

 

  • Tai, kaip sprendžiate netikėtai kylančius iššūkius?

  • Pažymėsiu, jog terminale visų grandžių darbuotojai yra vieni su kitais glaudžiai susiję. Kiekvieno darbas priklauso nuo greta dirbančių specialistų ir atvirkščiai, tai absoliučiai komandinis darbas. Visos darbuotojų grandys turi būti tinkamai įsitraukusios į darbų planavimo stadiją, tinkamą informacijos pasidalinimą ir darbų laiku įvykdymą. Tik taip įmanoma profesionaliai reaguoti į kylančius iššūkius ir juos tinkamai išspręsti. 

 

  • Kas Jus labiausiai motyvuoja šiame darbe?

  • Susitelkusi ir kvalifikuota komanda, kai kiekvienas specialistas žino savo atsakomybių lauką, kai procesai ir darbai vyksta sklandžiai, tuomet yra didžiausias vidinis pasitenkinimas atliekamu darbu ir gaunamu rezultatu. Man, kaip žmogui patinka šio darbo dinamika, kuri nėra nuobodi, nes nuolat būna situacijų, kai turi žiūrėti nestandartiškai, rasti priėjimą prie problemos išsprendimo, tai verčia augti. 

 

  • Monotonijai šiame darbe nėra vietos, ar tiesa?

  • Lietuvių kalboje yra gražus posakis: kaip diena, taip naujiena. Taip ir mūsų darbe, kiekviena diena yra naujiena, čia tykios ramybės, nėra. Mes judame ir augame su kiekvienu kroviniu, mes siekiame, kad kiekvienas krovinys būtų laiku iškrautas arba pakrautas, mes, norime, kad terminalo veikla būtų pavyzdys kitoms uoste veikiančioms įmonėms. Visa tai užtikrinti, reikia energijos, jėgų ir noro, todėl monotonijai čia ne vieta.

 

  • Kokiomis asmeninėmis savybėmis turi pasižymėti krovos darbų organizatorius?

  • Gebėjimas suvaldyti komandoje esančius skirtingus žmonių charakterius ir požiūrius, tinkamas delegavimas darbų pagal kompetencijas, identifikavimas talentų ir jų ugdymas, konfliktinių situacijų sprendimas - visa tai apima viena savybė - neišsenkanti kantrybė. 

 

  • Kokios galimybės laukia žmogaus norinčio prisijungti prie KKT komandos?

  • Norinčiam dirbti žmogui terminale išties yra daug galimybių. Čia galima susipažinti ne tik su terminalo veikla ir atrasti save, bet ir pažinti uosto veiklą iš arti, su kiekvienu kroviniu auginti save, nuolat tobulinti kompetencijas, kelti kvalifikaciją, kilti karjeros laiptais. Deja naujai atėję, ar net ilgiau dirbantys darbuotojai ne visi turi ambicijų mokytis daugiau, tai priklauso nuo sugebėjimo, noro ir požiūrio į darbą, todėl kiekvienam linkiu, atrasti vidinį variklį, kuris ragintų žengti ekstrą mylią žinių link.

Bendraukime

Rašykite

Prisijunkite prie komandos

aiste@terminalas.lt

+370 614 43 438

Skambinkite

+370 4 635 5311

© 1994 - 2018 UAB KLAIPĖDOS KONTEINERIŲ TERMINALAS

© 2018 KLAIPĖDOS TERMINALO GRUPĖ Visos teisės saugomos 

Minijos g. 180, LT-93269 Klaipėda

bottom of page